Huspenina 


Suroviny :
1600 g paprčky bravčové
1300 g bravčové údené koleno zadné
40 g bravčová údená krkovička bez kosti
6 L voda

Huspeninu som robil, len z vody a mâsa.Zeleninu a koreniny som tentoraz vynechal.
Údeniny by sme mali najprv ochutnať a keď sú moc slané,tak je ich potrebné namočiť do vlažnej vody aj na niekoľko hodín.

Paprčky očistíme od nežiadúcich častí a spolu aj s ostatným mäsom dobre umyjeme.
Môžeme ich aj prerezať ostrým nožom.

´Ťahom do strán ich potom nalomíme.

Keby bol problém paprčku  prerezať,tak ju oddelíme pri vedľajšom kĺbe.
No kľudne tento bod môžete aj vynechať a dať si mäso variť nerozporcované.
Nestane sa naozaj nič,len doba varenia sa nám predĺži.

Kolienko som si prerezal popri kosti na dve časti.

Ďaľej mäso dáme do hrnca a zalejeme ho studenou vodou.

Mäso varíme zhruba 5 a pol hodiny pri teplote 80 - 90 C.
Prekročením týchto teplotných hodnôt sa nám huspenina môže veľmi rýchlo zakaliť.
Inak stačí,keď vývar budeme sledovať a nenecháme ho aby sa dostal k bodu varu.
Samozrejme dielo sem - tam musáme premiešať aj od spodu nádoby,aby sa nám mäso nebodaj nepripálilo.Krkovičku som vybral z hrnca zhruba po 3 hodinovom varení.


Hotový vývar by mal byť číry.
Mäso z vývaru povyberáme a odkostíme.
Paprčky pošleme psíkovi  k našim na dedinu.
Vývar precedíme cez sitko s malými otvormi a následne ho dáme schladiť.
Keď nám vychladne tak  potom z jeho povrchu  odstránime stuhnutý tuk.


U nás to,prosím pekne funguje tak,že každý si dá do svojho taniera to čo má rád.
V mojom tanieri ako vidíte pláva cesnak.

Pekný zvyšok nedeľného dňa prajem.

Komentáre

  1. Vyzerá to krásne,len ja nerobím s údeným mäsom.Už dlhšiu dobu mám chuť,ale donáška stále balíček na huspeninu nenosí...:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Musíš reklamovať nech si,,švihnú".
    U nás sa Boženka robí huspenina poväčšine z udeného a z čerstvého mäsa.Ďakujem ti srdečne.
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu